قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 124

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ب.ظ

.





 چون واژه هاى بیصدا

به انتظار نشسته ام، 

در سکوت به اشتیاق

به انتظار جرعه اى سخاوت نگاه

به انتظار جرعه اى نفس....

به انتظار مهر....

که دست من بگرمى تمام پیکرت .....

تمام عمر عاشقى کنم

به اشتیاق بو سه اى که من....

به خاک معبرت زنم

همیشه عاشقى کنم.....

چرا به من نگاه نمیکنى؟؟؟

ببین تمام لجظه هاى دل.....

براى تو...

منتظرم ومنتظرم....

.....

کسی چه میداند

سال ها بعد

وقتی تو

موهای کنار شقیقه ات سفید شده باشد

و شده باشی یک کارمند منضبط

که شور جوانیش را

لابه لای دفترهای اداری جا گذاشته باشد

و من

زنی آرام و کدبانو شده باشم

که هر پاییز تکیه بر صندلی لهستانی کهنه

که جیر جیر میکند

جلوی بخاری

با عینک نمره بالا

برای زمستان فرزندانم #شال_گردن_آبی می بافم

در کدامین کوچه پس کوچه ی غرور

کدامین فصل سکوت

کدام بعد از ظهر بی حوصلگی

یا کدامین لحظه ی حماقت و بی پروایی

دوستت دارم را

و عشق را جا گذاشتیم

که نسل اندر نسلِ بعد از ما هم...

تاوان فصل های سرد دلتنگی و بی عشقی را...

با غروب های جمعه ی نهفته در هر روز

و هر لحظه شان

پس خواهند داد؟!

طاهره_اباذری_هریس

.....

✒️

جمعه همرنگ من است


آسمانش ابری


کوچه هایش تب باران دارد


جمعه تکرار من است


در دل آیینه...

مسعود_مولایی

.....

عادت مردم این شهر فقط غم زدگیست


جمعه هم روز قشنگیست اگر بگذارند

زهرا جعفری

.....

.





من عاشق توأم

من عاشق شعرم

نام دیگر تو شعر است

من در خلوت ِ خودم ، 

در رویاهایم تورا ، شعر صدا میزنم..

گاهی غزل ، گاهی سپید ، گاهی ....

تو می آیی مات میشوم در چشمهایت

پلک هم نمیزنم ..

تو می آیی ، کلماتْ لکنت میگیرند ، قلم ساکت می مانَد

و " نگاهْ " زیباترین عاشقانه میشود ....

تو میروی 

واژه ها فریاد میشوند..

تو میروی شعر می آید

دیوانی دارم از نبودنهایت  ...

من پشت ِ سر ِ تو شعر میگویم

من پشت ِ سر ِ تو شعر میگویم 

.....

مگر می شود صدایم کنی و برگ های پاییزی

به آغوش درخت باز نگردند؟!

مگر می شود نگاهت کنم

و زمین بر آسمان نبارد؟!

بیا بیشتر عاشق هم باشیم،

تا شب سرمه ی عشق را به چشمانش بکشد...

تا ماه موهای خورشید را توی آیینه صبح ببافد...

تا بهار روی زخمهای پاییز شکوفه بپاشد...

بیا بیشتر عاشق هم باشیم

بیا نظم جهان را به هم بزنیم...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۰
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">