قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

حال من خوب است امّا خوب هم تحریف شد

پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ب.ظ

     با اجازه از جناب آقای مهدی فرجی

حال من خوب است اما خوب هم تحریف شد

آخ ... بد شد خوب وخوبی با بدی تعریف شد

چهره ام سرخ است اما جای سیلی  را ببین

بر لبم خنده است اما غم ز چشمانم بچین

لطفاً به ادامۀ مطلب رجوع کنید .

آخ... می دانی که  من غم می خورم غم می خورم

جرعه نوشی می کنم « هر روز کم کم می خورم »

راستی این روزها زود از همه دل می کنی

گه گداری پیلۀ تنهایی خود می تنی

هیچ می دانی که گاهی مثل تو بد می شوم

غیر تو با هرکسی من قهر، شاید می شوم

ساز شعرم سوز دیگر در سرشت من دمید

قامت شعرم به زیر بار غم هایم خمید

چیدن شعر از رخ شاداب  تو دل می کَند

بی « تو حس شعر در من بیشتر گل می کُند»

چشمه های ذوق من خشکیده شد در دشت شب

آه مُردم سوختم  سرسامی ام در سوز و تب

« با لباس آبی از من بیشتر دل می بری »

این چه رسمی هست آخر رنگ مشکی می خری

آن قدر مَردم که مرگم را غزل سازی کنم

آن قدر مَردم که با مرگ و اجل بازی کنم

در بهار زندگی پیری جوانی ام ربود

برف پیری زود بر موهای من بنشسته زود

میل میل توست اما زندگی جز مرگ نیست

مرگ تدریجی یقیناً بدعتی جز ننگ نیست

محمّدرضا مهدوی

 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۰
م.ر م.س

نظرات  (۱۰۶)

قابل تأمل و تقدیر است .
بد نیست .
 خواندم زیباست
جذابه
تأثیر گذار و مملو از غم است.
زیباست .
عالی
سرودۀ زیبایی است .
زیباست
عالی بود
عالی بود
عالی بود
عالیه
حظ بردم.
خیلی زیباست و تأثیرگذار.
بسیار تأثیر پذیرفتم . احسنت
بسیار جذاب و تأثیر گذار است.
در کنار « مطلع ها ی شعری با « حال من » این غزل مثنوی هم جایگاه خوبی دارد. لذت بردم.
آقا چرا این قدر غم انگیز؟
فوق العاده زیباست . از خواندنش لذت بردم . خیلی با احساسه.
فوق العاده تأثیرگذار است.
سروده زیبا و تأثیرگذاری هست .
سرودۀ جذاب ولی غم انگیزی است.
دلنشین است.
قربان لذت بردم.
شعر پر احساس و جذابی است من شعرشناس نیستم اما تأثیر این شعر را بر خودم احساس می کنم.
لذت بردم.زیباست.
غم از کل شعر می بارد اما زیباست و دلنشین.
زیباست و خوش آهنگ
خیلی زیباست.
زیبا و خواندنی است.
پر احساس و غم انگیز اما زیباست.
غم انگیز است
لذت بردم.
از شعرتان لذت بردم...جریان زندگی‌رو از ابیاتش میتوان یافت و لذت برد..همیشه پونام باشید...
اوکی
بسیار زیباست. آدم را یاد جوانی بربادرفته می اندازد.
زیباست. دلنشین و لطیف.
پر احساسه.
زیباست.
زیباست.
بیگ لایک . فوق العاده ست.
زیباست خیلی.
سرودۀ زیبا و پرخیال و غم انگیزی است.
خیلی زیباست
جذابه
سرودۀ جالبی است. خیال انگیز و غم آلود.
سرودۀ جذاب ولی غم انگیزی است.
زیبا و با احساسه.
جذابه لذت بردم
فوق العاده ست
لذت بردم از خواندنش
خیلی جذابه
خیلی با احساس سروده شده است.
در کنار سروده های دیگر با آغاز « حال من خوب است » این سروده هم جایگاه خودش را دارد.
سرودۀ خیلی زیبا و خیال انگیزی است.
زیباست
شعر تأثیرگذاری است
زیباست
دلنشین است
خیلی زیباست. متشکرم
تنهایی ام را سرودید!
سرودۀ شما زیبا امّا پر از اندوه است.
خیلی سروده زیبایی است
زیبا سرودید.
غم در تمام بیت ها مشهود است اما جذاب گفته شده.
به نظرم شعر زیبایی هست.
زیبا و روان است.
شعر غنایی زیبایی است
خیلی زیبا سروده اید.
خیلی قشنگه.
خیلی زیباست.
زیباست.
زیباست.
سروده جذابی است

از این دو بیت خیلی خوشم می آید.

راستی این روزها زود از همه دل می کنی / گاه گاهی پیلۀ تنهایی خود می تنی # هیچ می دانی که گاهی مثل تو بد می شوم / غیر تو با هرکسی من قهر ، لابد می شوم.
قشنگه دست شما درد نکند.
خیلی روان و قشنگه.
جالب و زیباست.
لایک داره.
شعر جذابی است.
خیلی زیباست. لایک داره.
 خیلی قشنگه. مرسی
جذابه.
شعر قشنگی هست . مهم تر از آن اجازه ای است که از آقای فرجی گرفتید.
طبع خوبی دارید.
زیبا سرودید.
هر دو تاشون شعرهای قشنگی اند.
لذت بردم.
خیلی زیبا ولی غم انگیز است.
سرودۀ زیبا و گیرایی است .
قشنگ سرودید.
شعر زیبایی است.
غزل مثنوی زیبایی هست.
قشنگه.
ذوق فراگیری دارید.
فوق العاده زیباست
زیباست. خیلی
لذت بردم
لذت بردم.
قشنگه
خیلی قشنگه . مصرع دوم بیت هفتم از آقای فرجی می گوید « با تو حس شعر در من بیشتر گل می کند » که من فکر می کنم « بی تو حس شعر در من بیشتر گل می کند» مناسب تر است . زیرا در هجران ،  عاشق بیشتر در تب و تاب است . البته این نظر من است با همۀ احترام به نظر بزرگواران .
خیلی قشنگه. مرسی
خیلی زیباست.
خیلی ممنون از شعرتون.
دمت گرم آقا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">