قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

با شاعران-رقیب ، بیگانه

يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸ ق.ظ


حافظ:

روا مدار خدایا که در حریم وصالش

رقیب محرم و حرمان نصیب من باشد


ابوسعید ابوالخیر:

از بیم رقیب ،طوف کویت نکنم

وز طعنه ی خلق گفت و گویت نکنم


حسین حجتی:

دوشم رسید مژده که امشب رقیب رفت

ساقی بریز باده که از من شکیب رفت


حضوری قمی:

رقیب از آرزوی این که از مرگم خبر یابد

به هرکس می رسد حال من بیمار می پرسد


سعدی:

دل و جانم به تو مشغول و نظر در چپ و راست

تا ندانند رقیبان که تو منظور منی


رفیعی کاشانی:

سگش را با رقیب از ساده لوحی آشنا کردم

کنون آن ها به هم یارند و من چون سگ پشیمانم


شاهی سبزواری:

به جز رقیب که در آرزوی مرگ من است

کسی زحال من ناتوان خبر نگرفت


 صابر همدانی:

یار رقیب دیده  سزایش ندیدن است

دندان کرم خورده  علاجش کشیدن است


وحشی بافقی:

همخواب رقیبانی و من تاب ندارم

بی تابم و از غصّه ی این،خواب ندارم


هلالی جغتایی:

هجر بتان ناخوش است،سرزنش خلق نیز

دیدن روی رقیب از همه ناخوش تر است


شرف قزوینی:

سر گران با غیر و  با خود مهربان می خواهمت

پیش از این با من چه سان بودی چنان می خواهمت


اخوان ثالث:

تورا با غیر  می‌بینم صدایم در نمی آید

دلم می سوزد و کاری زدستم بر نمی آید


عبدالرفیع حقیقت:

یادم نمی رود بخدا زیر آن درخت

دستم گرفت و گفت که بیم از رقیب هست

فریاد شوق از دل خونین جهید و گفت 

بیم از رقیب نیست چو بامن حبیب هست



                         🌹🌹🌹منبع کانال دانشرام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۲
م.ر م.س

نظرات  (۱)

۲۸ دی ۹۷ ، ۱۵:۲۷ شاهد تقی زاده
همه ی اشعار عالی بود ضمن تشکر ارزوی بهترین ها را برای شما دارم
پاسخ:
سپاسگزارم انشاءالله تندرست و خوش باشید و بمانید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">