قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 121

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ب.ظ

.

تنم مال تو

بوسم نکن ببین

چگونه برای لب هات

گریه می کند تنم



تنفس هات مال من؟



عود آتش بزن

بگذار بوی تنبور بپیچد اینجا

ساز را می برم بالای سرم;



عاشیقلار

اولدوز دری رم

بوتون اولدوز لاری

بوینوا سالماق اوچون.


می شود اسمارتیزهای رنگی را

بریزم توی یقه ات

بعد دنبال شان بگردم؟

تو را به خدا

نگذار گمت کنم!

**

تو بخواه

تا من برایت بمیرم

به طمع یک بوسه

با طعم نارنجی

یا هر رنگی تو بخواهی.

هرچقدر هم که عاشقت باشم

نمی توانم عاشقی ام را

به تو ترجیح دهم

هر چقدر که عاشقی بلد باشم

خرج تو می کنم

آقای من!

به جاش

تو برای من لبخند بزن.

می شود؟

**

آنچنان عاشقانه

به تمام

خواهمت خواست

که قلمت سربه زیر شود

و انگشتهات

بر تن من بریزد

ذهن زیبای تو را

عباس_معروفی

.....

وقتی گره روسری ات وا شده بود

انگار  تمام  شهر بَلوا شده بود


موهای بلند و مشکی ات بر شانه

تعبیر قشنگ «شبِ یلدا» شده بود

ساحل_مولوی

.....

اگر صد گونه غم داری، چو نرگس

به روی زندگی لبخند! لبخند!  

فریدون_مشیری

.....

من و تو دوریم از هم

به اندازه ی نفس های حبس شده در بغض

و فریاد چشم ها در تاریکی 

مثل آسمان از دریا

که آغوش ندارد 

اما...تب می کند 

دوستت دارم ها 

ابر می شوند 

آب می شوند 

و می بارند بر گیسوان نیلی دریا

موج موج ،عشق بازی می کنند 

افسوس که  دستانشان تا 

آنسوی نرسیدن ها کوتاه است

آری ...من و تو دوریم از هم 

مثل ای کاش ها....مثل افسوس و آه...

آه....

من و تو دوریم از هم 

مثل خوشبختی، از کودکی که فال می فروشد 

و خواب، از سرباز وظیفه 

روحم را جاودانه می کنم 

و سایه ای خواهم شد 

چون گوشواره ای سرخ در بادها

پا برهنه در برهوت شب 

زل می زنم به سیاه چال نرسیدن ها 

و تو سراغ مرا می گیری از خواب ها...!؟

بیا 

قدم بگذار برحقیقت این تنهایی

         «من و تو دوریم از هم »

معصومه_سیاه_پشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۰
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">