قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

با شاعران -نگاه و نظربازی

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۲۲ ب.ظ


سعدی:

نگاه من به تو و دیگران به خود مشغول

معاشران زمی و عارفان زساقی مست


حافظ:

در نظربازی ما بی خبران حیرانند

من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند


پژمان بختیاری:

با نگاهی قصه ها گویند از آنک

یک نگاه از صد زبان گویاتر است


جامی:

ریزد هوس از  چشم سیاهی که تو داری

لبریز تمنّاست نگاهی که تو داری


کاظم پزشکی:

به رخ سیاه چشمان نگه ار بود گناهی

بگذار تا گناهی بکنیم گاه گاهی


سیمین بهبهانی:

نهان در خود چه داری ای نگاه آتشین امشب

که پرهیز و حیا را برق سوزان تو می سوزد


مهدی سهیلی:

تا صد سخن به نیم نگه بازگویمت

ناز آفرین من به نگاهم نگاه کن


 صائب تبریزی:

اظهار عشق را به سخن احتیاج نیست

چندان که شد نگه به نگه آشنا،بس است


ابوالحسن ورزی:

نگهم پیش نگاهت به سخن می آید

من چرا راز دل خود ز تو پنهان دارم


نیاز کرمانی:

بگشا ز خواب ناز دو چشم سیاه را

در جام من بریز شراب نگاه را


احمد گلچین معانی:

نگهش سوی دگر بود و نگاهش کردم 

دیده، روشن به صفای رخ ماهش کردم


محمود قاجار:

چه آشنا نگهی داری ای رمیده غزال

خدا نگاه تورا با کس آشنا نکند


کاظم رجوی:

آن شب که نگه بر نگهش دوخته بودم

از دیده ی وی راز دل آموخته بودم

با یک نگه از دیده ی من ریخت به دامن

گنجی که به عمری به دل اندوخته بودم



                         🌹🌹🌹منبع کانال دانشرام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۱
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">