قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 112

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴ ق.ظ

به چشم هایت بگو 

اینقدر 

سر به سر دل دیوانه من نگذارند !

من این روزها 

آنقدر مستم که فقط 

مردادی ترین فصل آغوشت 

آرامم می کند آ

معصومه_قنبری

.........

در عشق تو، دل داده ز دستم خوانند

در هجر تو، دیوانه و مستم خوانند


پیش رخ تو سجده نمی‌یارم کرد

زآن بیم که خورشیدْ پرستم خوانند.

ملک_صدرالدین

........

هنوز از شنبه می ترسم 


هنوز از درس بیزارم ؛ 


خدا لعنت کند مشقی 


که بی عشق تو میخواندم !

مهدی_آسترکی

.........

.

باید باور کرد که خیلی چیزها

در زندگی ''نمیشود''

و ''نمیشود'' های کوچک

یک ''نمیشود'' بزرگ را رقم میزنند


مثلا

''نمیشود''

که هر روز پروفایلت راچک نکنم 


''نمیشود''

 که متلک های نوشته در پروفایلت را

به خودم نگیرم


''نمیشود''

 که بی توجه باشم به تمام 

دلتنگی ها تو 


''نمیشود''

 که باهربار شنیدن اسمت 

حتی به تشابه

دلم برای نبودنت نگیرد


''نمیشود''

که تو هم برایم 

یکی باشی مثل دیگران


''نمیشود''

که باشی و بغض نکنم

که نمیشود جمعه عصررامهمانت کنم

به یک فنجان قهوه


همه این ''نمیشود'' ها جمع 

خواهند شد

و''نمیشود'' درزندگی ام باشی

را پدید می آورند 


ولی یک ''نمیشود'' ی هم از همه 

این نمیشود ها

غم انگیز تر است

همین که ''نمیشود'' باورکنم

او سهم من نیست...

........

.

هیچ کس با من نیست !


مانده ام تا به چه اندیشه کنم !


مانده ام در قفس تنهایی !


در قفس میخوانم :


چه غریبانه شبی است


شب تنهایی من ...

سهراب_سپهری

..........

هر شب در خیالم

"عشق" را می بافتم 

به گِیسوانِ "بلندم "

چه ساده "کوتاه" کردی 

این خیالِ "شیرین" را....!

مژگان_بوربور

.......

.

تنهایی‌ام را

به کدام پنجره بگویم

که فردا صبح

چشم در چشم آفتاب رسوایم نکند!

دوست داشتنم را

به کدامین خیال گره بزنم

تا طناب دار بی کسی را دور گردنم نبافد!

و از دردهایم

برای کدام ابر بگویم

تا آبروی یک مرد را چند فصل نگه دارد!

خودت بگو

یک دریا چند

سال می تواند بغضش را

نگاه دارد

تا خوابش پریشان نشود

و یک شاعر چند شعر می تواند

دوام آورد

تا عشق

از آستین شعرهایش بیرون نزند!

تو بگو ...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۸
م.ر م.س

نظرات  (۱)

۰۵ شهریور ۹۶ ، ۰۲:۴۶ http://chaturbatetokenshack.online/
Woah! I'm really loving the template/theme of this site.
It's simple, yet effective. A lot of times it's tough to get that "perfect balance" between usability and appearance.
I must say you've done a very good job with this. Additionally,
the blog loads super quick for me on Chrome. Superb Blog!
پاسخ:
Thank you

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">