قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 111

شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ب.ظ

یک سیب جهان من وتو ریخت بهم


دنیای خوش عالم و آدم شده  غم


از چاله درآمده  به چاه  افتادیم


این بار امانت نشود هرگز  کم


محبوبه کبیریان

..........

عقابی تیــــز چنـــگالی مــــنم صیــــدی گرفتارت

شکـــوه قصــــر مغــــرورم خراب از دست آزارت


جدالی نابرابــــر بین مــــوج و ساحـلی سنـــــگی

ســر من مانــــده و سنگیــــنی و سختی دیوارت


هر از گــاهی نگــــاهی داخل آییــــنه کن شــــاید

ببینی از چـــه می گیــــرد زبــــانم وقت دیدارت


هر آن کس دیده من را گفته بیماری مگر شاعر..؟

نـمی بینی نمی گیــــری خبـــــر از حــــال بیمارت


دلم تنگ است می دانم نمانـــــده راه در پیشـــــم

بـــــجز آهی کشیـدن گـاه گـــــاه از دست رفتارت


قســــم خوردم که فـــال اصلا نگیــرم در نگاه تو

برو با تلــــخی چشمت بـــــرو با چشــــم قاجارت

علی_نیاکویی_لنگرودی 🍁

........

فقط خدا میداند که

چه دوستت دارم هایی؛

چه دلم برایت تنگ شده هایی؛

چه شب بخیر هایی ؛

 زیرِ آوارِ غرورِ لعنتی مان مانده،

و ما عینِ  خیالمان هم نیست که طرف مقابلمان در انتظارِ همین حرف های ساده ی زیر آوار جان میکَند...

سحر_رستگار

.......


اگر مرگم به نامردی نگیرد

مرا مهر تو در دل جاودانی است


وگر عمرم به ناکامی سرآید

ترا دارم که مرگم زندگانی است

فریدون_مشیری

..........

روزی ما دوباره کبوترهایمان را پیدا خواهیم کرد

و مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت

روزی که کمترین سرود

بوسه است


و هر انسان

برای هر انسان

برادری ست

روزی که دیگر درهای خانه شان را نمی بندند

قفل

افسانه ای است

و قلب

برای زندگی بس است...


احمد_شاملو 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۷
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">