قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 99

دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳ ب.ظ

از دیده بر آنم همه را جز تو برانم

پاکیزه کنم پیش رُخت آینه ها را..

سیمین ـــ بهبهانی

🌹

.



نه که خدایی نکرده از یادم رفته باشی 

یا دیگر دوستت نداشته باشم 

نه! 


ولی بیا 


و اینبار تو بخواه و من نه بیاورم 


اینبار تو بخواه و من بگویم خدا نخواست 


تو بخواه و من بگویم قسمت نبود عزیزکم! 

بگو

 برای ماندنم چه میکردی که من نکردم؟! 

.......

تو رفته ای


که "عشق"من از سر به در کنی


من مانده ام


که "عشق" تو را تاج سر کنم...

*

بگذار سر به سینـه مـن تا بگویمـت

اندوه چیست؟عشق کدامست؟غم کجاست


بگذار تا بگویمت این مرغِ خسته جـان

عمـرى است در هواى تو از آشیان جداست


دلتنگـم آنچنـان که اگر ببینمت به کـام

خواهـم که جاودانـه بنالـم به دامنت


شایـد که جاودانـه بمانـى کنـارِ مـن

اى نازنیـن که هیچ وفـا نیست با منـت


بگذار تا ببوسمت اى نوشخندِ صبـح

بگذار تا بنوشمت اى چشمـه شراب


بیمار خنده هاى توام بیشتر بخند

خورشید آرزوىِ منى گرم تر بتاب

فریدون ــ مشیری

........

گر سر برود زسر هوایت نرود

تاثیر طلسم چشم هایت نرود

فرشی زدل شکسته انداخته ایم

آهسته بیا شیشه به پایت نرود    میلاد عرفان پور

.........

سه عقربه که سه تا خنجرند بعد 

ازتو


گلوی ثانیه را می درند بعد از تو


همین خطوط که بر حول خویش

می گردند


پر از دقایق هول آورند بعد از تو


و در نمایش این قتل عام

وحشتناک


تمام ثانیه ها بی سرند بعدازتو


شماره ها وسط این نمایش مرموز


بدون نقش؟ نه!بازیگرند بعد از تو


و با شمارش معکوس، هم زمان را،

هم


زمانه را به عقب می برند بعد ازتو


سه عقربه، که شبیه سه ضلع

برموداست


مثلث خطری دیگرند بعد ازتو


تمام قطب نماهای این مثلث شوم


بدون سمت، وبی محورند بعد از تو


ودر هوای مه آلود و گنگ ثانیه ها


دو چشم خیره بر این باورند بعد

ازتو


که روی صفحه ی ساعت، به جای

عقربه ها


سه مرد نعش مرا می برند بعد از

تو

مهدی ــ زارعی

.........

چه گرمی ،چه خوبی ، شرابی ؟ چه هستی ؟

بهاری ؟ گلی ؟ ماهتابی ؟ چه هستی ؟


چه هستیکه آتـــــش به جــانــم کشیـــــدى 

ســـــرودِ خوشــى ؟ شعرِ نابی ؟ چه هستی ؟

حسین_منزوى 

........


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۲
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">