قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

با شاعران -اشک

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱ ق.ظ


آزاد اصفهانی:

ای طفل اشک دربه در و خون جگر شوی

مارا کسی به غیر تو رسوا نمی کند


حافظ:

دیشب به سیل اشک ره خواب می زدم 

نقشی به یاد روی تو بر آب می زدم


قاضی علایی:

ما زهر اهل دلی یک شمّه کار آموختیم

ناله از نی،گریه از ابر بهار آموختیم



جامی:

اشکی که تورا بر گل رخسار دویده

باران بهارست که بر لاله چکیده 


رهی معیری:

تابد فروغ مهر ومه از قطره های اشک

باران صبحگاه ندارد صفای اشک


زرگر اصفهانی:

می نوشتم شرح هجرش گریه ام مهلت نداد

سیل اشک از سر گذشت و داستان شد طی در آب


مهدی سهیلی:

هزار شکر که گر غایبی ز دیده ی ما

غم فراق تو با اشک من هماغوش است


 عشقی تهرانی:

آشکارا کرده اشک دیده ام عشق نهان

وه شدم افسانه آخر در میان مردمان


محمد صادق شریعت(نجوا):

هرکجا می شکفد لاله به گلزار چمن

دست پرورده ی اشکی است که من ریخته ام


علی صدارت (نسیم):

من تهیدست به بازار محبت نروم

که به دامان گهر اشک فراوان دارم


نواب صفا:

اشک را گفتم زچه می ریزی ای دیوانه؟گفت:

روزن امّیدی از این گوشه پیدا کرده ام


احمد نیکوهمت:

ماعاشقیم و قصّه ی عشّاق خوانده ایم

با اشک چشم ،آتش دل را نشانده ایم


موید ثابتی:

ارزان مگیر بر رخ ما قطره های اشک

کاین گوهر مراد زدریا گرفته ایم



                         🌹🌹🌹منبع کانال دانشرام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۸
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">