قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

با شاعران - پشیمانی

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰ ب.ظ


حافظ:

امروز که در دست توام مرحمتی کن

فردا که شوم خاک چه سود اشک ندامت


قصاب کاشانی:

سخن خوب است زاوّل خاطر کس را نرنجاند

که بعد از گفت و گو سودی ندارد لب گزیدن ها


آگه شیرازی:

طریق مهر و وفا پیش گیر با همه کس

که حاصلی ندهد کینه جز پشیمانی


علی اشتری(فرهاد):

پشیمانم که عمری طاعت نفس و هوا کردم

نمی پرسد کسی از من که نادانی چرا کردم


امیری فیروزکوهی:

به باغ دل دراین بستان سرای عالم فانی

نهال آرزو بنشان که بار آرد پشیمانی


صائب تبریزی:

بر جرم من ببخش که آورده ام شفیع

اشک ندامت و عرق انفعال را 

(انفعال:شرمساری)


 عارف قزوینی:

عارفا عمر به بیهوده تلف شد من بعد

چه خوری غصّه که سودی ز پشیمانی نیست


ملک قمی:

رفتم که خار از پا کشم محمل نهان شد از نظر

یک لحظه غافل گشتم و صد سال راهم دور شد


پرویز ناتل خانلری:

بگشای در بگشای در ،گریان و نالان آمدم

زان سرکشی ها در گذر،اینک پشیمان آمدم


ناشناس(؟):

بی صرفه سخن مگوی تا غم نخوری

کز گفتن بی وقت ، ندامت خیزد 


                         🌹🌹🌹منبع کانال دانشرام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۲
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">