قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

افسوس از فجایع کابل

پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱ ق.ظ

    من سیاستمدار نیستم  اما چون هر انسانی ، کشتار و جنگ و توحش را نمی پسندم . دلم می خواهد انسان ها شاد باشند ، کودکان بخندند ، مادران و پدران بزرگ شدن فرزندانشان را ببینند ، جوانان شاداب باشند و به یکدیگر عشق بورزند . مردم همدیگر را دوست داشته باشند و انسانی - چون فطرت پاکشان - در صلح و صفا زندگی کنند . 

     خبر کشتار بیش از هشتاد بی گناه در کابل در پی حمله انتحاری که نه بر اساس تعقل که در پی تعصب روی داد ، دردمندم کرد .

     خدایا ، آرزومندم شبح جنگ نه از منطقه که از سراسر گیتی پر بکشد ، معدوم شود و به جای آن زندگی ، نوعدوستی و انسانیت بر هستی حکم براند .

     آرزو دارم صلح نه بر افغانستان که بر یمن ،عراق و سوریه که نه، بر تمام گیتی حاکم شود و شبح شوم جنگ ، نادانی ،تعصب و هر نابخردی از دنیا ریشه کن گردد. 

کی گلستان می شود همسایه شرقی من 

کی خمستان می شود همسایه شرقی من

از هرات و کابلش تا قندهار و میمنه 

کی گلستان می شود همسایه شرقی من 

مهدوی سعیدی

     

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۱
م.ر م.س

نظرات  (۲)

 امیدوارم این گونه شود 
خیلی خوب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">