قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

با شاعران . زندان

دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۴۸ ق.ظ

مسعود سعد سلمان:

نالم به دل چو نای من اندر حصار «نای»

پستی گرفت همّت من زین بلند جای


ملک الشعرا بهار:

من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید

قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید


ابوالقاسم لاهوتی:

ترسم آزاد نسازد ز قفس صیّادم

آنقدر تا که ره باغ رود از یادم


عارف قزوینی:

به شب نشینی زندانیان برم حسرت

که نقل مجلسشان دانه های زنجیر است


ادیب الممالک فراهانی:

دلم به کنج قفس پایبند صیّاد است

به ناله ،حسرت مرغی خورم که آزاد است


پروین اعتصامی:

رفتی به چمن لیک قفس گشت نصیبت

غیر قفس ای مرغ گرفتار چه دیدی؟


افسر کرمانی:

هر آن مرغی که می بندند در گلزار بالش را

چه می دانند مرغانی که آزادند حالش را


حاجت شیرازی:

این محنتی که می کشم از تنگی قفس

کفران نعمتی است که در باغ کرده ام


عرفی شیرازی:

شادیم از رهایی مرغان هم قفس

شاید یکی به باغ رساند پیام ما


حالتی ترکمان:

دلم از سینه به تنگ است خدایا برهان

هر کجا در قفسی مرغ گرفتاری هست


فرّخی یزدی:

به حسرتی که چرا جای در قفس دارم

ز سوز درد کنم ناله تا نفس دارم


نوای اصفهانی:

خسته و خاموش در کنج قفس افتاده ام

آنقدر نالیده ام تا از نفس افتاده ام


                         🌹🌹🌹 منبع کانال دانشرام

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۸
م.ر م.س

نظرات  (۲)

زیبا بود
عالیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">