قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 27

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۱۳ ب.ظ

روزم چون روزِ دیگران مى‌گذرد

امّا

شب که مى رسد ،

یادها پریشانم مى کنند...

محمود_دولت_آبادی

........

تو مرا آزردی ..

که خودم کوچ کنم از شهرت ..

تو خیالت راحت !

میروم از قلبت ..

میشوم دورترین خاطره در شبهایت 

تو به من میخندی !

و به خود میگویی: باز می آید و میسوزد از این عشق ولی ..

برنمی گردم ، نه ..!!

میروم آنجا که دلی بهر دلی تب دارد ..

عشق زیباست و حرمت دارد ... !!!

........

...و نگاهت را

                  بر من نمی تاباند...!!!

- چشمانِ زلالِ چوبی پنجرهء اتاقت.....

تا هر غروب

        بوسه از سنگریزهء دستانم...

- نمی گرفت...!!!!.......

گویا_فیروزکوهی

........

هوا ابری و انگشتان باران

زند با ساز شیشه صد ترانه


خیابان ها شده لبریز احساس

ببارد خاطرات عاشقانه

احمد_آزاد

........


نه آمدن این شکوفه های بادام


ونه عطر تازه ی این هوا


پرستوها هم بیخودی 


شلوغش کرده اند


بهار فقط عطر تن توست!

دکتر_کریم_مبشری

........

مى دانم بانو !

وقتى دلت مى گیرد

جلوى آینه مى ایستى 

کمى آرایش

کمى عطر

و ...

کمى نیشخند مى زنى به خودت !

به دلتنگى هایى که برایشان نقاب مى دوزى ...

لباس رنگى ات را مى پوشى 

موهایت را مى بندى

و چند دانه مروارید به بغض هایت مى آویزى !

و در آخر

انقدر زیبا مى شوى 

که هیچکس شک نمى کند که تو

" خسته ترین " زن  دنیایی ..!

حمید_مصدق

........

هوا هوای بهار است و باده باده ی ناب 

به خنده خنده بنوشیم جرعه جرعه شراب 


در این پیاله ندانم چه ریختی،پیداست 

که خوش به جان هم افتاده اند آتش و آب

فریدون_مشیری

..........

زلالِ چشمه ی جوشیده از دل سنگی

الا که آینه ی صبحِ بی غبار تویی


دلم هوای تو دارد، هوای زمزمه ات

بخوان که جاریِ آواز جویبار تویی...

حسین_منزوی

.........

من

از پشت پنجره ...

تکان نمیخورم !

یا تو می آیی ؛

یا ...

مترسک نیامدنت میشوم !

کاظم_خوشخو

........

گل شکفت و آن گل رخسار یاد آمد مرا

سرو دیدم آن قد و رفتار، یاد آمد مرا


صبح، دیدم طرِّهٔ شبنم به روی برگ گل

زان لب و دندان گوهر بار، یاد آمد مرا

شاطر_عباس_صبوحی

.........

با یک غزل تازه غزل پوشم کن

با باده ی هر قافیه مدهوشم کن


من مست غزل های خرامان توام

ای شاعر من از غزلت نوشم کن

آرام_اسحاقی

........

زندگی چون گل سرخی است


پر از خار و پر از برگ و پر از عطر لطیف،


زندگی جنبش و جاری شدن است


از تماشاگه آغاز حیات تا به جایی که خدا می داند...

سهراب_سپهری

..........

باران زدہ و هوای فروردین است 

موسیقی باغ، بانگ بلدرچین است 

  

پلکی بگشا و باز کن پنجرہ را 

هر صبح بهار، با تو عطرآگین است

........

صبح 

است 

چه بی تابانه  

می خواهمت

و برای گفتن  دوستت دارم 

لحظه 

شماری 

می کنم

بیدار 

شو


سارا_قبادی

.........

بوسه هاى یواشکى ات

شبیه تکه خواب هاى دم صبح مى ماند

کوتاه است!

ولى عجیب مى چسبد ،،،


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۱
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">