قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 26

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۱۹ ب.ظ

گذر زمان،

گاهی استخوانی می‌شود لای زخم...

که مویت را

سپید می‌کند

دلت را

سیاه...

*

آسمان نمی داند.

که من هرشب...

راس قرار عاشقی


در ساعت صفر دلتنگی

یاد تو را


به سقف نیلی اش می آویزم

تو ماه می شوی و من ستاره....

*

دلم

تو 

را میخواهد

در میانِ این همه

لغات

این همه زبان

و فرهنگ نامه های رنگارنگ

چه فقیر است

جهانی که 

تو

را ندارد ...

*

دوستت دارم

خیلی آرام...

خیلی نرم!

خیلی با "حسرت"!

مانند دخترکی که

 از پشت شیشه ی مغازه

عروسک زیبایی را دوست دارد!

*

صبح یعنی

من هر روز

دلتنگی‌ام را دم کنم و

تو خورشید را نور بدهی،

صبحِ من، با دلتنگی آغاز شود و

صبحِ تو با دوست داشته‌شدن...


صبحت بخیر دوست من

*

و باز 


جای خالی ات  را 


نوشتم 


و گریستم ..!!!

*

جمعه ..

باغی ز

گل و سنبله بود

عشق امد و

 در ان 

ولوله شد ...!!

*

بی‌ من 

تو هر جا که هستی دلت شاد، امشب....

*

صبح یعنی

من هر روز

دلتنگی‌ام را دم کنم و

تو خورشید را نور بدهی،

صبحِ من، با دلتنگی آغاز شود و

صبحِ تو با دوست داشته‌شدن...


صبحت بخیر دوست من

مهتاب -ش

........

جانم به فغان چو مرغ شب می آید

وز داغ تو با ناله به لب می آید


آه دل ما از آن غبار آلود است

کاین قافله از دیار شب می آید

رهی_معیری

........

ساز دلتنگی نزن شادی بیار


دستی از دل سوی جانانت برآر


روشنی بخش وجود سرد باش


هدیه کن باجان ودل هر دم بهار

محبوبه. ک

........

رفتی که تا برای دلم گل بیآوری...!!!!

تصنیف ِ عاشقانهء بلبل بیآوری...


رفتی ، از آن وعدهء تو سالها گذشت...

- صبر مرا...ای تو...تحمل بیآوری؟!...


خاتونِ خاطرات ِ جوانئ رفته ام.....

تا کی ؟!...تو گیسوی تسلسل بیآوری....


راهی نمانده است ترا ، یک نگاه مگر

- حس عبور زآنطرف ِ پل بیآوری...


...تا بگذرم به خاطرِ عشقی....بگذریم

- باشد که چشم وُ دل ، به تبادل بیآوری


ایمان بیآور به غریبانه رفتنت...!!!!

- تا خویش از غبارِ تغافل بیآوری...!!!!...

گویا_فیروزکوهی

........

شانه هایت دم صبح 


خنکایی دارد 


که سَر ِ داغِ مرا مرهم از اوست!

سید_علی_میرافضلی

.........


تمامِ روز های هفته

 نبودنت را باخودم همه جا میبرم

به جمعه که میرسم

تمامِ زحماتم به اشک می نشیند...

.......

شده تقدیرِ کسی باشی و قسمت نشود؟

سالها گیرِ کسی باشی و قسمت نشود؟


پشتِ یک قلبِ به ظاهر خوش و یک خنده ی تلخ

شده زنجیرِ کسی باشی و قسمت نشود؟


در میانِ تپشِ آینه پنهان شَوی و 

روح و تصویرِ کسی باشی و قسمت نشود؟


شده در اوجِ جوانی ، با همین ظاهرِ شاد  

تا گلو پیرِ کسی باشی و قسمت نشود؟


شده ازاد و رها باشی و تا عمقِ وجود

رام و تسخیرِ کسی باشی و قسمت نشود؟


می شود با همه ی ریشه و رگهایِ تَنت

سالها گیرِ کسی باشی و قسمت نشود؟

........

من بی تو دمی قرار نتوانم کرد

احسان تو را شمار نتوانم کرد 


گر بر تن من زبان شود هر مویی 

یک شکر تو از هزار نتوانم کرد

ابوسعید_ابوالخیر

.........


روزی،

جایی،

دقیقه ای،

خودت را باز خواهی یافت

و آن وقت

یا لبخند خواهی زد

یا اشک خواهی ریخت...

........

مرا بخوان که حروفم پر از عسل بشود!

مرا بخواه که هر قطعه ام غزل بشود!


مرا بخوان که پس از این همه "الهه ناز"

دوباره ورد زبانم "اتل متل" بشود!


سیاه چشم! فنا کن سپید را مگذار 

که محتوای غزل نیز مبتذل بشود!

 

هزار خواسته ز من خواسته ای بگو چه کنم؟

که دست کم یکی از خواسته ها عمل بشود

 

بیا و مسئله ها را ز راه دل حل کن 

که در تمام جهان این سخن مثل بشود:


اساس علم ریاضی به باد خواهد رفت

اگر که مسئله بین ما (۲) حل بشود!

........





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۸
م.ر م.س

نظرات  (۱)

Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much.

I hope to give something back and aid others like you aided me.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">