قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 23

پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۴۱ ب.ظ

به من محبت کن!


که ابر رحمت اگر در کویر می بارید

به جای خار بیابان

بنفشه می روئید !

و بوی پونه وحشی به دشت بر می خاست


چرا هراس؟

چرا شک؟


بیا که من

بی تو

درخت خشک کویرم !

که برگ و بارم نیست 

امید بارش باران نو بهارم نیست ....

حمید_مصدق

..........

همیشه

در من صبحی باش

که خوب می داند

در کدام چشم بپاید

و در کدام خواب بگشاید

طلوع کوچک آزادی مرا

کتاب نقره ای شادی مرا

حکایتی است

که در آینده از تو می خوانند ...

محمد_علی_سپانلو

........

به عشق ایمان دارم


به زندگی‌

به لذتِ بی‌ نهایتِ خوابِ صبح‌هایِ بهار

 به سرخیِ یک انارِ ترکیده در دست‌هایِ کودکی

یا به صدای آوازِ دورِ یک باغبان 

به طبیعت

به انگیزه ی یک برگ به آویختن

به تقدیرِ سبزِ یک درخت

به پیوستگیِ فصل ها

به تردیدِ دشت به باران

و به اعتقادِ راسخ قطره به دریا

من مثلِ یک کبوتر به آسمان و پرواز و به آفتاب ایمان دارم

 به جریانِ آرام یک رودِ در آرزویِ تلاطم

و تلاطم یک روز

و به روز ایمان دارم

و افسوس

صد افسوس

به حالِ آن کسی‌ ، که مثلِ یک شکارچی

به تفنگ

و به مرگ

و به افتادن

و به شب

و به  تاریکی‌ اعتقاد دارد


( روزگارِ بی‌ عشقی‌ ... یعنی‌ جنون ... یعنی‌ یک زندگی‌ پر از بویِ خون)

نیکى_فیروزکوهی   

.........

 


من آن کلاغـک تکـــرار هــای غمگینم


به خانه ام نرسیدم، و خواب می بینم


درخت بودی و من هم کلاغ بی خبرت


دوباره از لب سردت، غــرور می چینم


تو عاشقم شده بودی و این بهارم بود


و بــا صدای گرفتـــه، صدای ننگینـــم


و قار قار که یعنی تو آسمان منی


و قار قار بهـــارم! بهار شیرینـــــم


و قــار قــار بیـــــا مبتلای هـــم باشیم


به شب رسیده نگاهم، شکوفه آجینم


تو ناز می کنی و من دوباره می لرزم


بهــــار آمده؟ یا این منم که بی دینم؟


تو شعر های منی، من دل سیاه توام


و قانعــم بـــه همین، ای خدای آیینم


سکوت می کنم و بوسه هات می خندند


به سیب سرخ دلم؟ یا به بغض سنگینم؟


و من دوباره همــان داغ دار غمگینم


به خواب رفته ام اما, تو را نمی بینم

زهره_ارزه_گر

..........

ای نگاه تو پناهم!

تو ندانی

چه گناهی ست

خانه را پنجره بر

 مرغک طوفان بستن....

شفیعی_کدکنی

.........

نامه بیست و سوم


زندگی بدون روزهای بد نمیشود، بدون روزهای اشک و درد و خشم و غم. اما روزهای بد، همچون برگهای پاییزی، باور کن که شتابان فرومیریزند، و در زیر پاهای تو اگر بخواهی، استخوان میشکنند، و درخت استوار و مقاوم برجای میماند.

عزیز من!

برگهای پاییزی بی شک، به تداوم بخشیدن به مفهوم درخت و مفهوم بخشیدن به تداوم درخت، سهمی از یاد نرفتنی دارند...

نادر_ابراهیمی

چهل نامه کوتاه به همسرم

..........

مادر بزرگم می گوید:

قلب آدم نباید خالی بماند 

اگر خالی بماند

مثل گلدان خالی زشت است و 

آدم را اذیت می کند ..

نادر_ابراهیمی

..........

بنـشین مرو کـه در دل شــب در پــنــاه  ماه

خوش‌تر زحرف عشق وسکوت ونگاه نیست


بـنــشــیـــن و جـاودانــه بـه آزار مـن مــکــوش

یـک دم کـــنار دوســت نشستن گـنـاه نیست

فریدون_مشیری

...........

امشب   منِ   دیوانه  تمنای   تو دارم

با این دل سودازده ، سودای تو دارم


اکنون که نمانده است مرا تاب و توانی

چشم   طمع  از همت  والای تو دارم

جواد_نوربخش

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۷
م.ر م.س

نظرات  (۱)

۱۷ فروردين ۹۶ ، ۱۸:۵۰ عینک آفتابی اصل
سلام با تشکر از زحماتتان
پاسخ:
سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">