قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 20

يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۴۹ ب.ظ

شدی 

شراب 

و 

شدم مستِ بوسه ی تو شبی

کنون 

چه 

چاره کنم محنتِ خمارِ تو را

#سیمین_بهبهانی🍃🌸

.........

گیسوی تو آهوست پریشان 

آرامش دریای مرا ریخته برهم

این زن که پری خوست

 پری روست پری شان

با حوصله ی تنگ و دل سنگ چه سازم ؟     

با دوست پریشانم و بی دوست پریشان

#علیرضا_بدیع💙💙🍃🌸

.........

گفتم 

به هیچ کس

دل خود را نمی دهم!



اما دلم

برای همان هیچ کس

گرفت…

فاضل_نظری

.........

من فکر می کنم

الکساندر هم عاشق بود

که تلفن را آفرید

وگرنه

به عقل هیچ آدم عاقلی نمی رسید

که می توان

حضور گرم کسی را 

از سیمهای سرد عبور داد!

........

‏ناله از درد مکن،

آتشى را که در آن زیسته اى سرد مکن،

با غمش باز بمان،

سرخ رو باش از این عشق و سرافراز بمان.

 فریدون_مشیرى

..........

تنها و غریبانه بمانم بهتر


چون مرغک بی دانه بمانم بهتر 


وقتی که قرار نیست با من باشی


با یاد تو در خانه بمانم بهتر

ناصر_حامدی

.........

عید، هرکس را ز یار خویش، چشم عیدی است


چشم ما پر اشک حسرت، دل پر از نومیدی است

شیخ_بهایی

..........

‍ بی تو به سامان نرسم ، ای سر و سامان همه تو

ای به تو زنده همه من ، ای به تنم جان همه تو


من همه تو ، تو همه تو ، او همه تو ، ما همه تو

هرکه و هرکس همه تو ، این همه تو،آن همه تو

 حسین_منزوی

..........

صحرا و باغ و خانه ندانم کجا خوش است

هرجا خیال روی تو باشد مرا خوش است


در دوزخ ار خیال توام همنشین بُوَد

یاد بهشت می‌نکنم بس که جا خوش است...

فیض_کاشانی

.........

اندوه جهان چیست ؟ تویی داغِ یگانه 

دلسوختگان را چه به اندوه زمانه ؟

بر شانه بیفشان و مزن شانه به مویت

بگذار حسادت بکند شانه به شانه !

زخم تبرت مانده ولی جای شکایت

شادم که نگه داشته‌ام از تو نشانه ...

از عشق چرا چشم بپوشم که ندارد

این تازه مسلمان شده با کفر میانه

بهتر که سرودی نسراییم و نخوانیم

سخت است غم عشق در آید به ترانه

 سجاد_سامانی

.........

گفتی سپیده دم چه دل انگیز و دلرباست

گفتم تبسم تو بسی دلرباتر است


گفتی نسیم، روح نواز است و جان فزا

گفتم که بوی موی توام جانفزاتر است


گفتی چه دلگشاست افق در طلوع صبح

گفتم که چهره ی تو از آن دلگشاتر است


گفتی که با صفاتر از این نوبهار چیست؟

گفتم جمال دوست، بسی با صفاتر است


گفتی که لاله گرچه فریباست، بی وفاست

گفتم: که عهد لاله رخان بی وفاتر است


گفتی که می رسد به فلک شور بلبلان

گفتم که ناله های حزینم رساتر است


گفتی به بینوایی مرغ قفس نگر

گفتم دلم ز مرغ قفس بینواتر است


گفتی دلت به محنت و غم سخت مبتلاست؟

گفتم هزار مرتبه جان مبتلاتر است...

فریدون_مشیری

.........

شاعر ، 

        که دیگر بار عاشق شود....

                                 یا دیوانه ست...!!!

- یا رسواترین....!!!!!......

                     ...و من ، که ترا عاشقم.....

- خدای عشق می داند...!!!!......



گویا_فیروزکوهی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۳
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">