قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

عاشقانه 41

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴ ق.ظ

نگرانم تو دلت این همه یک دنده نبود

یا اگر بود چنین از دل من کنده نبود


می شود روز به پایان برسد باز نیایی بانو؟

کی دلم از نفس گرم تو آکنده نبود.☺️

.......

تا کی به تمنای دلت بنشینم

در پاسخ منهای دلت بنشینم


یک جمله بگو تا بتوانم با آن

در صفحه ی انشای دلت بنشینم

احمد_آزاد 

.........

سفر ادامه دارد

و پیامِ عاشقانه‌ی کویرها

به ابرها،

سلامِ جاودانه‌ی نسیم ها

به تپه ها،

تواضعِ لطیف و نرمِ دره ها،

غرور پاک و برفپوشِ قله ها،

صفایِ گشتِ گله ها به دشت ها،

چرای سبز میش ها و قوچ ها و بره ها.

سفر ادامه دارد و بهار، 

با تمام وسعتش

مرا که مانده‌ام به شهر

بندِ یک افق

به بی کرانه می برد ...

🍃🌺🍃

شفیعى_کدکنى

........


.

امروز 

همان عطر تلخ همیشه  را می زنم 

و راه می افتم توی خیابانها 

و اصلا به روی خودم نمی آورم

این همه دلشوره را

این که چقدر پرم از هوای خواستنت!


اصلا به روی خودم نمی آورم 

به همه سلام می کنم 

به همه می خندم 

اما

آغوشم را 

برای کسی باز نمی کنم 


خدا را چه دیدی 

شاید یکی از این ابرها 

دوباره عطرم را به تو برساند 


شاید خدا 

آن بالا دلش بگیرد  

و باران ببارد 

و باران دوباره تو را عاشقم کند!


شاید دلت خواست 

برگردی …

........

وفاداری طریق عشق مردان است و جانبازان

چه نامردم اگر زین راه خون آلود برگردم


در آن شب های توفانی که عالم زیر و رو می شد

نهانی شبچراغ عشق را در سینه پروردم

هوشنگ_ابتهاج

........

رودی که می خشکد در او سودای طغیان نیست       

دور از تو حتی گریه کردن کاری آسان نیست


دارم به دوری از تو عادت می کنم کم کم       

هر کس به دردی خو کند در فکر درمان نیست


وقتی عزیـــزی نیست تا باشـــــد خریدارت    

فرقـــی میان قصـــر مصر و چـاه کنعـان نیست


مانده ست بر دیوار قاب عـکس تو هر چنــد             

تندیســی از آقامحمــدخان به کرمــــان نیست


خوارزم بعد از حمله ی چنگیــز خــان حتی                    

انـدازه ی من بعـــد دیــدار تو ویــران نیست


همــواره مفهــوم عنایت نیست لبخنــدت                    

 گاهــی به غیر از سیــل دستـــاورد باران نیست


در بســـتر ســیلاب وقتــی خانه می سـازی                  

روزی اگـر ویران شــود تقصــیر طوفان نیست


وقتی که نان کدخدا در دست میراب است                  

جــایی بــرای رحــم او بر زیردســتان نیست

 

راه خــودت را کــج نکن با دیدنم از دور              

آهوی وحشی از پلنگ این سان گریزان نیست


می گردی و  چشمم به دنبال تو می گردد                  

خورشید از چشم زمین یک لحظه پنهان نیست


چشمم به گیلاس لبت وقتی که می افتد              

دیگر زبان را جرات (( لعنت به شیطان )) نیست

 

تو لطف شیطانی به آدم سیب گندم گون !               

شیــطان همیــشه در پی اغـوای انــسان نیست


گیســو بیفشـان بید نامجــنون من در بـاد               

 بی گرده افشــانی گـلـی پابنـد گلدان نیست


شاید جنون زیـباترین عقـل جهــان باشد                    

هر کس که دیوانه ست الزاما پریشان نیست


هـر چند خامـوشم ولی هرگز مپنداری                    

آتشفشان خفــته  دیگر فکـر طغیان نیست


 من عاشـقم حتـی اگر شاعـر نمی بودم                       

 اما بدون عشـق شـاعـر بودن آســـان نیست.

اصغر_عظیمی_مهر

.......

آن را که صبح و شام به روى تو منظر است 

در خانه بى بهانه ، بهشتش مُیسر است 


تنها دهان توست که دل را نمى زند 

قندى که در مکرر خود نا مکرر است

*

 دل که با صد رشته ی جادو نمی گیرد قرار


تاری از گیسوی او آرید و زنجیرش کنید...

حسین_منزوی

........


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۵
م.ر م.س

نظرات  (۱)

لایک 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">