قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

گل و بلبل در شعر شاعران معروف

جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۰۳ ب.ظ

مولوی:

چون که گل رفت و گلستان درگذشت

نشنوی زان پس ز بلبل سرگذشت


سعدی:

ای بلبل، اگر نالی من با تو هم آوازم

تو عشق گلی داری من عشق  گل اندامی


حافظ:

دلت به وصل گل ای بلبل سحر خوش باد

که در چمن همه گلبانگ عاشقانه ی توست


صائب تبریزی:

یاد ایّامی که سوز عشق بلبل داشتم

از دل شوریده دامانی پر از گل داشتم


عماد فقیه کرمانی:

امید بلبل بیدل ز گل وفاداریست

ولی وفا نکند دلبری که بازاریست


کلیم کاشانی:

چرا نگرید بلبل که بی وفایی دهر

امان نداد که گل خنده را تمام کند


عماد خراسانی:

گل را برای صحبت خار آفریده اند

دیوانه بلبل، این همه غوغا چه می کنی


صابر همدانی:

بلبل نبود عاشق گل،این کلاه را

ما دوختیم و بر سر بلبل گذاشتیم


فرات هروی:

به غیر از گل که خندد در چمن بر گریه ی بلبل

نپندارم که در گیتی لب خندان شود پیدا


اخوان ثالث:

گر چه گلچین نگذارد که گلی باز شود

تو بخوان مرغ چمن بلکه دلی باز شود


                         🌹🌹🌹

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۱
م.ر م.س

نظرات  (۱)

۲۲ تیر ۹۹ ، ۰۱:۴۹ مرتضی حسینی

من عاشق شعرهای ایرانی هستم و خودم اهل افغانستان و به این ادبیات زیبا افتخار میکنم 

پاسخ:
درود بر شما .فرهنگ ایران ، افغانستان و تاجیکستان ریشه مشترکی دارد که به ستم روزگار تلاش شده بین آنان جدایی بیفتد . ملت افغانستان بسیار بافرهنگ و دانا هستند افسوس که جنگ های نیابتی چهره این خاک مقدس را غمگین کرده است . تندرست باشید و بمانید . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">