قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

با شاعران-کعبه ، مسجد ، دیر

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۳۷ ب.ظ


انوار همدانی:

حاجی و طوف حرم،ما و سر کوی دوست

کعبه کجا،ما کجا،کعبه ی ما کوی دوست


صائب تبریزی:

همچو آن رهرو که خواب آلوده از منزل گذشت

کعبه را گم کرد هر کس بی خبر از دل گذشت


خواجوی کرمانی:

زآتشکده و کعبه غرض سوز و نیاز است

وآنجا که نیاز است چه حاجت به نماز است


حافظ:

جلوه بر من مفروش ای ملک الحاج که تو

خانه می بینی و من  خانه خدا می بینم


سعدی:

سفر قبله درازست و مجاور با دوست

روی در قبله ی معنی به بیابان نرود


جامی:

به کعبه رفتم و  زآن جا هوای کوی تو کردم

جمال کعبه تماشا به یاد روی تو کردم


عرفی شیرازی:

هرگز مگو که کعبه و بتخانه خوش تر است

هر جا که هست جلوه ی جانانه خوش تر است


 عین القضات همدانی:

در بتکده گر نشان ز معشوقه ی ماست

رفتن به طواف کعبه از عقل خطاست


مولوی:

ای قوم به حج رفته کجایید،کجا یید؟

معشوق همین جاست بیایید ،بیایید


قاسم انوار:

از مسجد و میخانه وز کعبه و بتخانه

مقصود خدا عشق است باقی همه افسانه


ریاضی یزدی:

ما جز خدای هیچ ندیدیم گرچه، روی

گاهی به کعبه، گاه به بتخانه داشتیم


اهلی شیرازی:

زاهد به ره کعبه رود کاین ره دین است

خوش می رود امّا ره مقصود نه این است


ظفر کرمانی:

تو و خار مغیلان زاهدا و طی منزل ها

من و راه خرابات و طواف کعبه ی دل ها



                         🌹🌹🌹منبع کانال دانشرام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۱
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">