قند پارسی.

فرهنگ و ادب
آخرین مطالب
آخرین نظرات

با شاعران . سفر

شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶ ب.ظ

موضوع: سفر


سعدی:

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

صوفی نشود صافی تا در نکشد جامی


حافظ:

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست

هر کجا هست خدایا به سلامت دارش


صادق سرمد:

هر جا که سفر کردم تو همسفرم بودی

وز هر طرفی رفتم تو راهبرم بودی


مهدی سهیلی:

خوش آن زمان که امید دل من از سفر آید

ز پشت ابر غم آلوده ماه من به در آید


صائب تبریزی:

هر کس که بی رفیق موفّق کند سفر

باخود هزار قافله تشویش می برد


عارف قزوینی:

عمرم گهی به هجر و گهی در سفر گذشت

تاریخ زندگی همه در دردسر گذشت


کلیم کاشانی:

رفت عمرم در سفر چون موج و نتوانم «کلیم»

گوشه ی امنی در این دریای بی حاصل گرفت


واقف هندی:

به سفر رفتی و خوبان همه گیسو کندند

در فراق تو عجب سلسله ها بر هم خورد


ابوالحسن ورزی:

مه من گذشت سالی که تو از سفر نیایی

به شب سیاه بختان چو سپیده در نیایی


عبید زاکانی:

می روم دست زنان بر سر و پای اندر گل

زین سفر تا چه شود حال و چه آید به سرم


اخوان ثالث:

نه بخت، فسون نه چرخ جادو کرد

نفرین به سفر که هرچه کرد او کرد



                         🌹🌹🌹 منبع کانال دانشرام 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۶
م.ر م.س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">